Ehhez egy jó marketingre vagy egy coachra van szükség. Sokan egyáltalán nincsenek tudatában annak, hogy azáltal, ahogyan megjelennek különböző helyeken /munkahely, családi kör, baráti társaság/, mások automatikusan kialakítanak róluk egy véleményt. Manapság egyre inkább teret nyernek a „brandek”, azaz a márkák, termékek és személyek esetében egyaránt. Mert bizony emberek esetében is kialakítható a márka, gondoljunk magunkra személyes márkaként. A kapcsolatok építésében fontos szempont, hogy a partnerek megbízható, megfelelő képet kapjanak egymásról. A kialakított pozitív én- márka biztosíthatja a személyes céljaink elérését és ezáltal sikeres kapcsolatkialakítást, valamint egy sikeres életet. Ez viszont teljes mértékben a hitelességen, megbízhatóságon és bizalmon alapszik. „Mindig legyünk annyira önmagunk amennyire a környezetünk megengedi. Vagy váltsunk környezetet.” /Internet: BrandTrend.hu/
Életünk több területét összhangba kell hoznunk, akkor leszünk hiteles, ha az én-márkánk és a magánéletünk egymást tükrözi. Mi az a personal branding /az én márka? „A személyes márka /én-márka/ az az erős benyomás vagy kialakult kép, amely mások előtt megjelenik, ha éppen ránk gondolnak, vagy rólunk van szó. A personal brand az a mentális kép, amely az egyes emberekhez kötődik bennünk.” – mondja Tóth Tamás a Leadership and Coaching Center vezető partnere /Internet: www.hrportal.hu2008/04/15/
Az énmárka építés fontossága abban rejlik, hogy egyre több mindenki rendelkezik hasonló tulajdonságokkal, adottságokkal és az egyénnek meg kell találni az utat, hogy más tudjon lenni, valami mást tudjon nyújtani, mint mások.
Tudatosan kell foglalkozni a márkaépítéssel, megjegyezhetővé kell válni! Az én-márka építését sikeresen használják már mindennapjainkban a politikusok, sportolók és legfőbbképpen a sztárok. Ha nekik megy, nekünk miért ne sikerülne?
Coaching a personal brandingben
Az énmárka kialakításában és fenttartásában nagy segítséget tud nyújtani a coaching. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy coachként is fontos szerepet kap életemben a saját márkám felépítése. Fejleszthetők azok a tulajdonságaink, melyek alapján másokban kialakul egy kép rólunk, akár már az első találkozásnál. A coaching folyamán a personal branding alapjainak építésére és erősítésére nagy hangsúlyt lehet fektetni. Erre többféle módszertan is létezik.
Peter Montoya a személyes márka fejlesztésének egyik elismert szakembere, megalkotta a márkaépítés 8 törvényét, melyek a következők: a specializáció, a vezetés, a személyesség, a megkülönböztethetőség, a láthatóság, az egység, az állandóság és a jóakarat „good will” törvényei. / Internet: Piac & Profit /
Az énmárka felépítéshez nagyon nagy türelemre van szükség, csak akkor lesz hiteles, ha valódi értékeken alapszik. Ennek feltétele a belső munka, az önismeret.